ICP – Impact Capital Partner – adviseert Digimo Media bij de verkoop aan Nedvest

Gepubliceerd op 15 September 2014.

In het eerste kwartaal is Digimo Media Groep – www.digimomedia.nl – succesvol verkocht aan Nedvest – www.nedvest.nl – een mid-market private equity investeerder. Eigenaar en tevens oprichter Mohamed Abarkan verkoopt zijn gehele belang in de onderneming.

Digimo Media Groep (Deloitte Technology Fast 50 en FD Gazellen)  is ruim 9 jaar actief op het gebied van on- en offline lead & sales generatie, email-, mobile- en telemarketing in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Digimo heeft een indrukwekkende omzet- en winstgroei doorgemaakt en kan met Nedvest zowel autonoom als door acquisities doorgroeien naar een pan-Europese speler.
Nedvest investeert met een langetermijn visie. Zij investeert haar kapitaal en kennis in Nederlandse bedrijven met een groeiambitie. Deze bedrijven hebben een positieve cashflow, duidelijke toegevoegde waarde en ondernemen op een wijze die goed is voor milieu en maatschappij.
Nedvest is geaccrediteerd partner van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, onderdeel van het Ministerie van Economische Zaken.
Mohamed Abarkan, ceo en eigenaar van Digmo: “Digimo staat aan de vooravond van een nieuwe groeifase middels een internationale expansie. Met haar hands-on investeringsaanpak kan deze groeistrategie verder worden ingevuld. Het bleek niet eenvoudig om de juiste koper voor de onderneming te vinden, maar ICP Corporate Finance heeft middels haar uitgebreide netwerk onder private equity investeerders Nedvest enthousiast gekregen om Digimo te acquireren en nieuwe groeimogelijkheden te bieden.”
ICP heeft de transactie op exclusieve basis begeleid. De verkoop van Digimo vormt voor ICP de tweede verkooptransactie in de sector. ICP heeft ook de verkoop van Scoot begeleid. Namens ICP heeft Bastiaan Visser de transactie begeleid.